SpinAwards foto in Adformatie | fijn weekend!

Niet dat ik het idee heb dat een credit als PUNKMEDIA.NL bij een foto veel effect heeft op het bezoek aan mijn prachtige website – ik ga zelf ook zelden bij een mooie foto in een blad online de desbetreffende fotograaf bezoeken – maar het geeft me toch weer even een opveermoment.

Monique ligt al in bed, maar met het licht van de uploadende (Mobypicture) iPhone liep ik wel even met de Adformatie op pagina 7 naar de slaapkamer. “Kijk Monique, in Adformatie, mijn foto van de Spin Awards.”

Stephan Fellinger twitterde vorig jaar een vacature voor eventmanager van de SpinAwards. Ik wist meteen wie daar wel zou matchen, dus ReTweette naar Angelique de Wit ‘Iets voor jou? (…)’. Eind van het liedje, Angelique werd inderdaad de nieuwe eventmanager van de SpinAwards. De dertiende editie van de SpinAwards, maar de eerste met Angelique als eventmanager is vorige week een weergaloos succes geworden.

Ik werd voorafgaand door Stephan uitgenodigd plaats te nemen aan het diner, als bedankje voor de ReTweet. En nu ben ik niet zo’n zitter, met angst om de hele avond naast een man te zitten die iets met cijfers doet in het dagelijks leven, dus ik stelde voor om ‘mij maar lekker te laten lopen’. In de veronderstelling met Angelique aan de telefoon: Ik neem aan dat er meer fotografen en filmploegen rondlopen en dat het een dynamisch informeel geheel is. “Nou nee, omdat iedereen toch realtime met hun mobieltjes foto’s en filmpjes maakt, heeft Stephan er voor gekozen om geen fotografen in te huren.”

Aha, dan kom ik helemaal, dacht ik nog – in het vooruitzicht dat ik de enige leverancier van beeld kan zijn met hoogwaardige kwaliteit, met alle publicitaire gevolgen vandien. Ja, ik denk ook zo.

Dat mijn SpinAwards 2011 foto’s op dezelfde avond al op mijn Flickr staan is netjes. Oké, geen foto’s van het feestje maar keuzes moet je maken. En dat mijn video de dag erna al te zien is, zo lekker voor het weekend even, is ook fijn. Zeker als ik zie dat het materiaal van de andere ploeg vier dagen later (pas) te zien was (op Marketingfacts hier, wat ik wist van Bo). Erg mooi trouwens, respect.

Maar toch, om even te onderstrepen waar mijn kracht zit als ondernemende beeldmakende journalist: ik ben alleen, maak en een fotoverslag (veel views en zo hoort dat) én een videoverslag die allebei binnen een dag online staan. Terwijl zij, interviewster Bo met cameraman als output na 5 dagen: 1 video met dezelfde lengte hebben gepubliceerd. Overigens een wel erg leuk video (zie YouTube), ook veel informatiever met interviews en met veel meer effecten dan de mijne, kwalitatief inderdaad gewoon beter dan de mijne, maar bij mij telt dan toch weer de snelheid wat zwaarder. Zeker de online mens wil real-time, maar anders gewoon snel. Dezelfde dag of de volgende.

Dit als kleine toevoegende borstklopper.

En ik heb een foto in de Adformatie, olé olé olééé…

SpinAwards_foto_in_Adformatie_980

SpinAwards_in_Adfo_980_2

In zo’n retweet door Adformatie geloof ik nou wel weer (effect op sitebezoek). Op dit moment toch een account met 18624 followers. Kom maarrrrr…

Laat een reactie achter

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Scroll naar boven