Rob de Otter, bureau-eigenaar van De Otter Creators, ontwikkelde in 2008 een heel nieuw product, dat voor in mei 2008 de première beleefde in – let op – Las Vegas voor een productintroductie van de nieuwe – let op – Lamborghini Gallardo. Best stoer inderdaad. Eind 2008 werd het innovatieve product gelanceerd bij Lukkien in Ede onder de naam B[EYE]T. Ik weet nog dat dochter Marieke de Otter me een week na die persintroductie belde met de vraag of ik de videobeelden die ik gemaakt had (maar nog niet mocht gebruiken) online wilde zetten want ‘Rob zit op dit moment in Qatar aan tafel met een sjeik die wil zien waar Rob het over heeft’. Ik maakte in 2 uur een video (die ook nog steeds op de B[EYE]T site wordt getoond) en even later was op EventsTV onderstaand interview met Rob de Otter te zien. Marieke vertelde me overigens vorige week tijdens de beurs Event 10 dat het product in Qatar niet is ingezet.
Rob de Otter is woensdag op de beurs Event 10 in Jaarbeurs Utrecht verkozen tot meest inspirerende persoon van de beurs. De jury bestond dit jaar uit Annelies Krol van Achmea Corporate Relations, Ad de Haan van LiveLab (en de regisseur van de Gouden Giraffe uitreiking en ik. We waren er bij ‘meest inspirerende persoon’ wel snel uit. Want dat Rob de Otter, een van de iconen van de eventbranche, op de beurs staat waar hij zelf als bezoeker bijna nooit kwam (want hij zat alleen maar in het buitenland bij een van zijn VW-, BMW- of Audi introducties) en daar twee dagen lang zelf met passie over zijn product B[EYE]T praat is zo opmerkelijk inspirerend dat niemand daarbij in de buurt kwam. En als klap op de vuurpijl is ook B[EYE]T beloond met ‘meest innovatieve product van de beurs’. Daar ging de strijd tussen Mobypicture, EventsGoMobile en B[EYE]T. B[EYE]T won vooral omdat het een nieuw product is van ‘binnen de branche’, en niet ‘een nieuwe media tool dat ingebracht wordt binnen de eventbranche’ zoals MobyPicture en EventsGoMobile.