Minder e-mail in 2013.
Die wens slash aanbeveling deed Jan Willem Alphenaar aan het eind van zijn trendpresentatie bij de Upstream Marketingfacts kennissessie van 4 januari. Erg interessant.
Ik heb nu mijn inbox gefilterd: sociale media dingen passeren mijn Inbox en gaan direct in aparte mapjes Twitter, facebook, LinkedIn en Flickr. En verder mijn tip van het jaar: unsubscribe alle nieuwsbrieven die je binnenkrijgt. Het is niets persoonlijks, veel nieuwsbrieven vond ik waardevol, maar de laatste tijd kwam ik er niet aan toe en wilde ik er ook geen tijd voor vrijmaken. Gewoon stoppen dan.
En een maandje nieuwsbriefloos is me nu heeeel goed bevallen.
Daarmee wordt het voor mij ook tijd m’n eigen nieuwsbrief te stoppen, het afgelopen jaar heb ik 120 euro bananen bij Mailchimp afgeleverd, zonder nieuwsbrief te hebben gemaakt.
Kappen!
De mails die ik nu binnenkrijg, en dat zijn er dus overzichtelijk weinig zijn aanvragen, afspraken of andere belangrijke zaken die direct en vaak alleen aan mij zijn gericht. Let op: gemiddeld 6 per dag. Ja weinig hè?
HEERLIJK. AANRADER!
Tja.. en dan roep ik weer dat ik een nieuwsbrief weer prettig vind. Juist omdat de informatiestroom zo groot en snel is. Ik krijg een pakketje onderwerpen van een bedrijf waar aan is gewerkt, waar liefde in is gestoken. Tuurlijk is er ook bagger… maar zou niet willen dat de punkmedia nieuwsbrief stopt.