Ik probeer voor anderen drempels te verlagen, terwijl ik voor mezelf de lat hoger leg. En als de deadline is vastgesteld, kom ik eerst moeizaam op gang, graaf ik me in om vervolgens los te laten en los te gaan. Dag en nacht doorknallen. Hoewel dat met een jong gezin moeilijk is te combineren.
Mijnmoment lente- en zomertour
Ik ben met mensen als Sandra van Kolfschoten en Rob Captijn in m’n hoofd en in Direct Message bezig met nieuwe ideeën om Mijnmoment uit te bouwen. Wat altijd zal blijven is Mijnmoment als online eindejaars-event. Met prachtige verhalen het oude jaar afsluiten om het nieuwe te kunnen openen.
Maar de verbinding tussen de personen binnen Mijnmoment heeft een grotere kracht dan ik nu kan laten zien. Weer twijfel ik of Mijnmoment niet veel krachtiger en waardevoller kan worden als er geld in kan worden gestopt. Als er een businessmodel wordt bedacht waar iedereen oprecht vrede mee kan hebben.
Iets zoals Erwin Blom dat zo mooi doet met Fast Moving Targets. Dat platform is zo waardevol voor mij dat ik graag meer wil geven. En dat ik serieus overweeg om Premium Member te worden. Enerzijds omdat ik het beide heren en dame gun, maar ook omdat ik wil dat FMT de kans krijgt om meer te kunnen doen. Wat weet ik niet want het is al zo overweldigend.
Ik wil mooie dingen doen deze zomer met Mijnmoment, alleen wil ik het deze keer effectiever aanpakken. Vorig jaar zomer sjeesde ik stad en land door, bezocht ik 25 mensen per trein en 25 met de auto. Allen werden getrakteerd op een fotoshoot en de meesten ook op een video-interview… Die foto’s kom ik regelmatig tegen, maar van de video’s is de helft nog niet online. De les hierin: als het betaald zou worden stond alles al online. Maar omdat het gratis is en de betalende klant voorgaat, blijft de helft van de video’s te lang liggen.
Als ik mijn droom zou kunnen uitvoeren deze lente en zomer, om een Mijnmoment videocyclus van 25 prachtige video’s te maken waarin ik mooie mensen uitkies om met elkaar in gesprek te gaan, omdat ik vind dat ze dat zouden moeten doen, hoe zou ik dat kunnen financieren? Wie wil daar voor betalen? Wat is het businessmodel?
Anyone?
Mail me op info@punkmedia.nl of reageer hieronder… Thanks, HJ.
Guilty as charged. Net meteen mijn aboutpagina aangepast.
Over dat business model: ik weet het niet precies, maar ik weet wel dat content inderdaad koning is. En dat iedereen die iets wil met marketing het nodig heeft. En dat goede content dus geld waard is. Helemaal als je die content kunt opknippen en hergebruiken.
Dat businessmodel is ingewikkeld: als je er geld voor gaat vragen, verandert de essentie van dit sort interviews. Het wordt minder vrijblijvend en daardoor wellicht ook minder leuk om te doen, als het al niet totaal van aard verandert. Branded content is sowieso een wankel koord.
Wat de efficiency van al die interviews betreft: wellicht moet je een aantal groepsgesprekken organiseren. Dat levert mooie video-content op (debat!) en bespaart je veel afzonderlijke reisjes. Wel is het minder persoonlijk dan de individuele MM-interviews. Maar goed, in essentie schrijven de mensen hun Mijn Momenten zelf.
er zijn mensen die alles vragen. gewoon vragen. gisteren nog iemand op Twitter met de vraag hoe ze voor een event of congres (helemaal) in Portland kon komen mét hotel en geen geld hoeven uitgaven. Ik stelde voor een toverstafje te vragen. Maar goed, mijn sarcasme even opzij duwend, ik geloof wel in de vraag. in juiste proporties. er zijn altijd wel mensen die ingangen hebben/weten waar je nog niet over gedacht hebt. Via via. dat idee …
uitgeven bedoel ik