Experimenteren experimenteren en nog ‘s…

Het is ab-so-luut geen nieuw of vernieuwend thema, maar inspirerend blijft het altijd: lovemarks. HSMAI hield gistermiddag een educational op de zesde van Heineken Experience in Amsterdam, met de sexy titel: “How to become a lovemark”. Met the usual suspects, en dat bedoel ik niet flauw, maar we kennen ze allemaal wel, merken als Apple, Nike, MTV, Harley Davidson, IKEA en.. Heineken zelf.

Mijn verwachting was dat ik niet veel nieuws zou horen, en dat was zo. Niets ten nadele van het programma, maar die negen a tien jaar dat ik binnenloop bij de stuk voor stuk inspirerende HSMAI bijeenkomsten heb ik een veelvoud van deze mooie verhalen gehoord. Wat voor mij dan belangrijk is, is: experimenteren.

Mijn experiment was om binnen de bijeenkomst die duurde van twee tot zeven (einde borrel) een korte video van de bijeenkomst te maken en op Vimeo te zetten. En dat houdt in: beelden maken, tijdens presentaties al gaan monteren en weer even een spreker schieten. Nog een kleine set fotograferen en dan zo snel mogelijk de zaak afmonteren, wegschrijven en op Vimeo uploaden.

Gelukt!

Om zeven uur klapte ik m’n laptop dicht en had ik net onder (overdreven) luid gejoel mijn video laten zien aan de nog aanwezigen. Heel fijn die superlatieven en synoniemenreeks van waardering voor mijn eindproduct van m’n experiment.

Met een enorme kick stapte ik in de auto, had geen parkeerbon (ook wel eens lekker) en reed naar een fijne Gouden Giraffe uitreikingsavond in de Amsterdam RAI. Lekker product af. En door.

2 gedachten over “Experimenteren experimenteren en nog ‘s…”

  1. Gaaf Henk Jan. Wat ik mooi vind (als totale leek en totale buitenstaander) is dat het in je video draait om de aanwezigen en niet (alleen) om de sprekers of de organisator. Dat geeft een heel ander beeld dan je normaal gesproken ziet als verslag. Helpt ook dat er niet gepraat wordt natuurlijk en dat je alleen op basis van beelden je beeld vormt, zeg maar. Heb je meer de ruimte om jouw interpretatie toe te laten, of je eigen interpretatie en gevoel.

  2. Hi Henk-Jan, sluit me volkomen bij Elja’s commentaar aan. Je blijft voor mij die gepassioneerde trendsetter! Herinner mij onze gesprekken indertijd nog toen je overwoog wellicht voor jezelf te gaan beginnen, want je had zo jouw eigen ideeën over hoe ‘dingen’ beter konden. Wat een juiste keuze is dat (dus) geweest. Ben trots op je!

Laat een reactie achter

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Scroll naar boven