Ik kies ervoor om mijn 3 blogs persoonlijk getint te houden. Punkmedia, mijnmoment en topinnovators. Geen afstandelijk taalgebruik, maar knallen als Jack Karouac: on the road, from the heart, en één keer nalezen. Op foutjes.
Met bloggen – sinds mei 2005 voor mij – kwam ‘personal branding’ om de hoek kijken. Ik wist toen nog niet dat het personal branding ging heten of al heette, maar ik wist wel dat bloggen iets belangrijks zou worden om m’n ijdelheid en personal brand te voeden.
Bloggen is personal, bloggen doet 1 persoon. Bloggen doe ik zelf en op m’n eigen platform. Anders werkt het niet. Voor mij in ieder geval niet.
Ik geniet van andere blogs waarin alleen 1 persoon persoonlijk aan het bloggen is, Frank Meeuwsen, Elja Daae, Jan Jaap Voerman, Steven Gort, Peter Becker, Marco Raaphorst en veel veel meer… over wat dan ook. Als het maar persoonlijk is. Fred Zelders (fredscapes) had gelijk. Fred vond al vroeg al die groeps- en themablogs ‘geen bloggen, maar gewoon een nieuwe vorm van redactie voeren’. Of redactie spelen. Bloggen deed en doet 1 persoon.
Dat personal je ding doen, personal branding, is bij mij in de loop der jaren uitgebouwd tot Punkmedia. Vijf jaar geden.
Punkmedia = Video maken. Fotograferen. Bloggen en Geld verdienen met die shit.
Punkmedia met Punk als in Do It Yourself, Keep It Personal, Shoot from the Hip en Gewoon Knallen. Oh ja: Fuck the Rules.
Joehoe! HJ.