Hoewel preken voor eigen parochie mij niet vreemd is, hoef ik niet meer uit te leggen wat de kracht van online video is. Toch vind ik het wel fijn om het bij mezelf bevestigd te zien…
We zijn een huis aan het (ver)bouwen – “haal die (ver) maar weg” hoor ik Monique zeggen – en we zitten nu in de fase van: schilder kiezen.
Dan is de weg van via via nog altijd de meest gangbare: de buren vragen of ze tevreden zijn over hun schilder, naam en telefoonnummer, even kijken online, bellen en afspraak maken… met die schilder zijn we gisteren door het huis gegaan en binnenkort krijgen we zijn offerte.
De andere schilder liep ook via via, via onze aannemer… zelfde verhaal, maar toen we via Google op zijn naam zochten – Kettering Neede – zagen we twee video’s in het overzicht… Wat doen wij dan, en wat doen waarschijnlijk meer mensen: je gaat eerst naar de video. Op Youtube. En daar zie je dit. Een video zonder marketinggedachte, maar gewoon omdat Kettering een nieuwe roller heeft gekocht: de gevoede roller. Ik ben om.
Briljant.