Over fotografie, en over video. Over beeld. Over verhalen vertellen.
Waarin ben ik geïnteresseerd? Wat is mijn thema? Binnen welke lijnen ga ik spelen, en waar ga ik er buiten?
Wat is mijn speelveld? Wat zijn mijn kernwoorden? Wat maakt dat het ‘van mij’ is, mijn stijl? Wat voelt goed?
Zoek imperfectie. Maak ’t persoonlijk.
Zoek de grenzen. Maak ’t spannend.
Claim je speelveld. En speel.
Wat wil ik weten? Van wie? Waarom?
Speelt een kind graag met ‘perfect’ speelgoed?
Of liever als er nog iets, of alles, te ontdekken valt?
Fantasie. Prikkeling.
Laat de kijker ontdekken.
Die strijkplank met die emmer. Waarom een emmer? Wat doet die emmer daar? Wat zit er in die emmer?
Wat staat er op dat briefje? Is het een afscheidsbriefje? Of een boodschappenlijstje? Is dit echt, of gemaakt?
Een schoen? Staat daar iemand? In de gordijnen?
Foto-opdracht: januari wordt de maand van de handmatige focus en experimenteren met witbalans.
Gangbaar daglicht buiten: WB op 5600K, binnen kunstlicht WB op 3500K, wordt nu dus andersom. Als start.
(Zonder drank. Wel laat.)
http://www.zichtbarezaken.nl/2011/11/24/durf-een-eiland-te-zijn/
http://www.zichtbarezaken.nl/2006/11/03/leeromgeving/