2 jaar geleden, 5 juni 2012 om precies te zijn had ik m’n eerste Mijnmoment Zomertour afspraak. Met Sandra van Kolfschoten in Oosterbeek.
Ik wilde dat jaar een boek maken over Mijnmoment met daarin 50 Mijnmomenters geportreteerd, met mijn foto’s en mijn teksten. In november zou een foto-expositie deze mijnmomenters bij elkaar brengen. Liefst in Seats2meet in Utrecht. Dat boek wilde ik bij de opening van de expositie aan iedereen meegeven. En bij de sluiting van de expositie – in januari – zou iedereen nog een keer langs komen om hun doek mee naar huis te kunnen nemen.
Twee contactmomenten met in ieder geval 50 geportreteerde mijnmomenters.
Een prachtig idee, vond en vind ik zelf. 20 november opening expo en boekpresentatie, in aanloop naar de jaarlijkse Mijnmomentenreeks tussen kerst en oud&nieuw, en dan in januari weer bij elkaar komen voor het doek.
Wat zat dit idee in de weg? De kosten. 50 boeken maken via Blurb, 50 doeken… Ik wilde alles weggeven. En Mijnmoment zou een aparte status krijgen, dus los van Punkmedia met een nieuwe site: mijnmoment.com. Totale kosten: 3 maal 4 duizend euro = 12 duizend euro.
Bas Boerman maakte een prachtige site, maar de boeken en doeken zijn gaandeweg het zomerproces vervangen door foto’s op Flickr en interviewvideo’s op Vimeo, toch meer mijn ding.
Het houdt me nog steeds bezig, en ik geloof in die crossmediale aanpak van zo’n project: online, print en live communicatie.
Is dit het brainstormen weer waard?