Aljo Hartgers – we go way back – eigenaar van podcastproductiestudio De Podcasters in Arnhem was vanavond gastheer van een offline meeting over podcasten, georganiseerd door het Genootschap van Contentstrategen met mediapartner Marketingfacts. Aljo en Mascha Geerts-Prins, host van “Heet van de Herdgang”, een podcast van het Eindhovens Dagblad over PSV, vertellen hoe je een podcast maakt en hoe je die podcast tot een succes maakt.
Hoe kun je er als maker voor zorgen dat je in een beperkte tijd juist díe onderwerpen aan de orde brengt waarop je luisteraars zitten te wachten. Hoe doe je daar onderzoek voor? Hoe zet je een kloppend draaiboek in elkaar? Hoe zorg je dat je medemakers zich daaraan houden? En welke interactie kun je eigenlijk aangaan met je publiek? Het zijn de belangrijke vragen om jezelf te stellen voordat je zelf plaatsneemt achter de podcastmicrofoon.
Aljo Hartgers richtte begin vorig jaar een eigen productiebedrijf op waarmee hij podcasts creëert voor klanten: De Podcasters. Niet alleen over het maken van een podcast, maar ook over distributie.
In zijn verhaal laat Hartgers zien hoe je data en tools kunt gebruiken om de vindbaarheid van je podcast te vergroten en waarom het format van je podcast daarin ook een belangrijke factor is.
Naar de foto’s in de Arnhem map >>